원어로 보는 스티브 잡스 감동의 명언

뉴스1 제공 2011.10.06 10:42
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(서울=뉴스1 조현정 인턴기자) 스티브 잡스는 주요 석상에서 전 세계 사람들에게 감동과 영감을 주는 명언을 남겼다.

우리 가슴에 영원히 남을 그의 대표적인 명언을 소개한다.

● Do you want to spend rest of your life selling sugared water or do you want a chance to change the world?
펩시콜라 사장을 애플에 영입하기 위해- 당신의 남은 인생을 설탕물이나 팔면서 보낼지 아니면 세상을 바꿀 기회를 가질지 중에 무엇을 원합니까?



● It's really hard to design products by focus groups. A lot of times, people don't know what they want until you show it to them.
예술분야에 대해 -포커스 그룹에 의지해 제품을 만드는 건 매우 어려운 일이다. 사람들은 대부분 만들어서 보여주기 전에는 자신이 무엇을 원하는지 모른다.

● I'm convinced that the only thing that kept me going was that I loved what I did. You've got to find what you love. And that is as true for your work as it is for your lovers.
일에 대해-내가 계속 일 할 수 있었던 유일한 이유는 내 일을 사랑했기 때문이다. 여러분도 사랑하는 일을 찾아야 한다. 당신이 사랑하는 사람을 찾아야 하듯이 일 또한 마찬가지다.



● Innovation has nothing to do with how many R&D dollars you have. Where Apple came up with the Mac, IBM was spending at least 100 times more on R&D. It's not about the money. It's about the peopled you have, how you're led, and how much you get it.
성공관련-혁신은 연구 개발 자금이 얼마나 갖고 있는지와 상관없다. 애플이 매킨토시를 출시했을 때 IBM은 연구개발에 최소 100배 이상의 비용을 쏟고 있었다. 돈이 문제가 아니다. 어떤 인력, 어떤 방향, 결과가 얼마냐 나오느냐가 문제다.

● In most people's vocabularies, design means veneer. It's interior decorating. It's the fabric or the curtains of the sofa. But to me, nothing could be further from the meaning of design. Design is the fundamental soul of a human-made creation that ends up expressing itself in successive outer layers of the product or service.
예술관련- 대부분의 사람들에게 디자인이 겉치장이다. 인테리어 장식이고 커튼과 소파의 소재다. 하지만 내게 디자인이란 그것들과 거리가 멀다. 디자인은 인간이 만들어낸 창조물의 본질적 영혼으로 제품과 서비스를 겹겹이 포장하며 드러나는 것이다.

● The journey is the reward.
도전에 관해-여정은 목적지로 향하는 과정이지만, 그 자체로 보상이다.


● Innovation distinguishes between a leader and a follower.

생각에 관해-혁신은 리더와 추종자를 구분하는 잣대다.

● I'm as proud of what we don't do as I am of what we do.
자신감에 관해-우리가 이룬 것만큼 이루지 못한 것에도 자랑스럽다.

● A lot of times, people don't know what they want until you show it to them.
지식에 관해-많은 경우 사람들은 원하는 것을 보여주기 전까지는 무엇을 원하는 지도 모른다.

● Quality is more important than quantity. One home is much better than two doubles.
성공에 관해-품질이 물량보다 더 중요하다. 한 번의 홈런이 두 번의 2루타 보다 났다.

● Design is not just what it looks like. Design is how it works.
예술에 관해-디자인은 어떻게 보이고 느껴지냐 만이 아니라, 어떻게 기능하냐의 문제다.

● Design is the fundamental soul of a human-made creation that ends up expressing itself in successive outer layers of the product or service.

예술 관련-디자인은 제품이나 서비스의 연속적인 외층에 표현되는 인간 창조물의 영혼이다.

● Sometimes when you innovate, you make mistakes, it is best to admit them quickly, and get on with improving your other innovations.
실패에 관해-가끔은 혁신을 추구하다 실수 할 때도 있다. 하지만 빨리 인정하고 다른 혁신을 개선해 나가는 것이 최선이다.

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